دانش بنيان دانش بنيان .

دانش بنيان

چگونگي ثبت شركت دانش بنيان

 
ايجاد يك شركت دانش بنيان

براي ايجاد يك شركت دانش بنيان مثل هر شركتي بايد آن را به ثبت برسانيد. بعد از اينكه شركت ثبت شد، بايد درخواستي براي رياست جمهوري بفرستيد و در اين درخواست مشخصات كالاي خود را كاملا بيان كنيد. در چند سال اخير اغلب روال اينگونه شده كهه براي گرفتن تاييديه دانش بنيان بودن شركت الزامي است، محصول قابل ارائه اي داشته باشيد.

روال به گونه اي است از همان اول به تجاري بودن ايده شما نگاه مي كنند و اينكه همين الان اين ايده در بازار مشتري دارد يا نه؟ براي همين كساني كه ايده هاي غيرتجاري دارند، از همان اول رد مي شود. البته اين سخت گيري ها خيلي هم بي دليل نيست؛ چراكه بسياري به اسم شركت هاي دانش بنيان وارد كار مي شوند تا فقط از وام ها و تسهيلات آن بهره مند شوند!

كارهاي تكنولوژيك معمولا ديربازده هستند؛ پس از همان اول به فكر توليد و سوددهي نباشيد.  بودجه  در اين كار از فروش محصولات و وام ها تامين مي شود؛ اما بايد تا مرحله اتمام پروژه و فروش محصولات صبر كنيد. شركت داري كار پريسك و مشكلي است؛ بنابراين پيش از شروع هر كاري، اين دو نكته را فراموش نكنيد: اول اينكه مطمئن شويد محصول شما قابل توليد شدن است و در ثاني در بازار به فروش مي رسد. دو الي سه ماه فقط ثبت شركت از شما وقت مي گيرد. زياد بوده اند شركتهاي كه با سرمايه هاي ۳۰۰-۲۰۰ ميليون توماني كار خود را شروع كرده اند؛ اما پس از يك سال به بن بست خورده اند. بسياري از اين شركتها چون قوانين مالياتي را نمي دانند، بدهكار مالياتي مي شوند. بنابراين از قبل، اطلاعات خود را درباره امور شركت داري تكميل كنيد. با ديد شركت داري وارد شويد و به اين فكر كنيد كه همين الان ايده شما در بازار مشتري دارد يا خير؟ فراموش نكنيد، شركت هاي دانش بنيان جاي تحقيقات صرف نيستند؛؛  بايد محصول داشته باشيد.

درآمد اين شركت ها به عوامل زيادي بستگي دارد؛ اما در كل معمولا رقم كلي پروژه ها بالاست و چرخ معاش شما با آن مي چرخد؛ اما وقتي پروژه به آخر مي رسد، قيمت و درآمد آن مشخص مي شود. مطمئن باشيد در پروژه ها حداقل صددرصد خرج هاي خود را به راحتي درمي آوريد. مثلا اگر ۵۰ ميليون خرج كرده ايد، به راحتي همان ۵۰ ميليون تومان را درمي آوريد.محصولات دانش بنيان اين مزيت راا دارند كه ممكن است خرج چنداني براي شما نداشته باشد؛ اما با قيمت خوبي مي توانيد به فروش برسانيد؛ چرا كه دانشي كه درر محصول خود به كار گرفته ايد، آن را ارزشمند مي كند. با اين مقدمه اگر بتوانيد از وام هم در كار خود بهره مند شويد،

دانش بنيان چيست؟

اهميت فعاليت هاي مبتني بر ايده و دانش بنيان در اقتصاد مقاومتي

با اعمال مديريت يكپارچه و نگرش جديد در رقابت‌هاي پژوهشي و روز دنيا به مديريت مراكز دانش بنيان پرداخته مي شود و لازم است تغيير اساسي در نگرش هاي قبلي به موضوع دانش بنيان ايجاد شود.  يك شركت دانش بنيان نمي تواند و امكان ندارد كه به صورتت خلق الساعه ايجاد شده و كليه خدمات و پرسنل و نيروهاي يك شركت چند ده ساله را داشته باشد. ساختار و ريخت شناسيي شركت هاي دانش بنيان بايد مورد تجديد نظر اساسي قرار گيرد. نبايد براي هر شركتي و هر ساختاري از برچسب دانش بنيان استفاده كرد.

ايده ها و دانشي كه در يك شركت به محصولات و خدمات دانش بنيان تبديل مي شوند لازم است از نوآوري و گام ابتكاري و پژوهشي برخوردار باشند و مورد حمايت هاي جدي براي ورود به فازهاي بعدي قرار گيرند. يكي از بزرگ ترين آفت ها و صدمات وارد شده به مقولهه دانش بنيان، ايجاد شركت هاي سايه و شبح گون و در مواردي حتي جعلي و چسباندن نام دانش بنيان به آن ها براي استفاده از رانت ها و وام ها بوده است.

راه كار هاي دانش بنيان

يكي از اركان اقتصاد دانش بنيان، تشكيل شركت هاي دانش بنيان يا نهادهاي واسط تجاري سازي است كه به وسيله آنها بتوانيم اقتصاد دانش بنيان را در كشور نهادينه كنيم. در اقتصاد نفتي يا خام فروشي، يعني اقتصادي كه پايه آن فروش ذخاير زيرزميني استت نمي توانيم براي فارغ التحصيلان اشتغالزايي كنيم به همين دليل ما در دانشگاهها و صنعت نياز به تفكرات و فرهنگ جديد داريم. اهميتت قانون حمايت از شركت هاي دانش بنيان نيز در اين حوزه بدون شك غير قابل چشم پوشي است.

شركت دانش بنيان تجاري سازي

روح حاكم بر قانون شركت هاي دانش بنيان  اين است كه يك نفر فارغ التحصيل يا هركسي كه داراي ايده اي است و نمي خواهد كارمند دولت باشد بايد مورد حمايت قرار گيرد و به كمك تسهيلات دولتي برايش شغل موثر ايجاد شود. از تسهيلات ارائه شده بهه فعاليت هاي دانش بنيانمعافيت 155 ساله از ماليات، معافيت هاي گمركي و استفاده از تسهيلات مختلف صندوق نوآوري و شكوفايي و ساير حمايت هاي قانوني، تسهيلاتي است كه اين افراد مي توانند از آنها استفاده كنند  معاونت علمي و فناوري در دولت  تلاش كرده است اين قانون را در كشور به صورت كامل اجرايي كند. با اجراي درست و كامل اين قانون تحول عظيمي در حوزه اشتغال و علم و فناوري كشور ايجاد خواهد شد.


برچسب: دانش بنيان، شركت دانش بنيان، شركتهاي دانش بنيان،محصولات دانش بنيان، دانش بنيان چيست، شركت دانش بنيان تجاري سازي،،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۵۷:۱۶ توسط:نادر رفيعي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :